Cel mai mare retailer online din România, eMAG, estimează că la ediția din acest an a Black Friday, care se desfășoară într-o singură zi, pe 12 noiembrie, va avea vânzări de peste 600 de milioane de lei, în creștere față de anul trecut, când a atins un nou record.
De Black Friday, ziua cu cele mai multe reduceri din an, care are loc la eMag săptămâna aceasta, pe 12 noiembrie, clienții pot beneficia de reduceri totale de 330 milioane de lei la peste 4,5 milioane de produse, oferite de eMAG și de sellerii din Marketplace, au anunțat reprezentanții companiei. În pregătirea evenimentului de shopping online, compania a investit atât în tehnologie, dar și spații de depozitare și a făcut angajări de personal și estimează că vânzările vor depăși în acest an pragul de 600 de milioane de leu.
Mai exact, retailerul prevede vânzări în valoare de aproximativ 615 milioane de lei, cu aproximativ 5% mai mari decât cele anunțate după ediția din 2020, când, s-au înregistrat, într-o singură zi, 12,4 milioane de vizite iar valoarea produselor comandate a fost de 585,7 de milioane de lei, cu 17% mai mult decât în 2019, conform datelor de pe site-ul companiei.
Potrivit companiei, românii așteaptă Black Friday pentru a găsi produsele de care au nevoie. În topul categoriilor de interes se regăsesc electrocasnicele mici, cu o creștere față de anul trecut, dar și televizoare, haine, telefoane mobile și electrocasnice mari, potrivit unui studiu realizat în luna octombrie de firma de cercetare de piață Kantar România. Astfel, 90% dintre români au auzit de Black Friday, iar cei care vor să cumpere intenționează să aloce, în medie, peste 2.200 de lei.
„De Black Friday ai ocazia să faci economii la ceea ce îți trebuie sau pur și simplu la ceea ce îți place. Black Friday este cel mai bun moment pentru achiziții, am negociat și noi și sellerii din Marketplace cu mii de producători și am concentrat acest efort pentru o singură zi, ziua cu cele mai multe reduceri din an, 12 noiembrie. Am investit masiv într-un nou depozit, în tehnologie și în rețeaua easybox pentru a le da oamenilor ocazia să se bucure de o experiență bună în ecommerce,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.
Potrivit reprezentanților companiei, în ultimul an, un număr semnificativ de clienți noi au făcut prima comandă online. Cei care comandau deja și-au diversificat coșul de cumpărături cu produse din categorii noi și au folosit tot mai mult plata cu cardul, care, de Black Friday, poate ajunge până la 60%, în creștere față de anul trecut.
Potrivit companiei, pe 12 noiembrie clienții eMAG au la dispoziție o gamă variată de produse, astfel:
Produse/servicii speciale:
Printre produsele speciale comandate anul trecut de Black Friday se numără 15 mașini, sute de închirieri de rulote, 1.881 de teste RT-PCR și servicii medicale, 8,8 kg monede si lingouri de aur, 53.000 litri de carburant ți 1.220 nopti de cazare.
Anul trecut, cel mai scump produs vândut de eMAG a fost o maşină Ford, de 31.700 de euro, iar cea mai mare reducere a fost de 60.000 euro, pentru un penthouse.
Potrivit reprezentanților companiei, și ediția din acest an a Black Friday a fost planificat cu atenție și eMAG a achiziționat stocurile de marfă din timp, demers facilitat și de investițiile realizate în ultimii ani în extinderea depozitelor. Acestea se întind acum pe o suprafață de 250.000 de metri pătrați, de patru ori mai mare față de cea a Casei Poporului. Doar în cazul noului hub de la Joița, utilizat în premieră de Black Friday, se investiția deridică la aproape 100 de milioane de euro. Mai mult, eMAG a investit 4,5 milioane de euro în tehnologie, dintre care 2,3 milioane au mers către achiziția de servere noi.
Compania se angajează ca livrarea să nu depășească termenul-limită de două săptămâni. Astfel, pentru a livra toate comenzile până pe data de 26 noiembrie 2021, eMAG a suplimentat numărul de angajați cu 600 de oameni la depozite și în zona de customer care. Clienții vor putea opta pentru livrare la unul dintre cele peste 2.000 de easybox-uri din toată țara, de unde pot ridica produsele la orice oră din zi și din noapte, pentru ridicarea de la unul din cele 21 de showroom-uri eMAG, pentru livrare prin curier sau pot ridica de la oficiile poștale.
În plus, clienții Genius activi și cei care testează serviciul vor beneficia de transport gratuit și vor primi o notificare la startul evenimentului. Astfel, în această perioadă, locuitorii din majoritatea orașelor din țară pot încerca gratuit acest serviciu timp de trei luni. eMAG Genius este disponibil pentru peste 10 milioane de locuitori din 353 de localități din țară.
Compania precizează că clienții eMAG vor avea la dispoziție opțiuni flexibile de plată: pot alege să achite cu cardul de credit, beneficiind de până la 40 de rate fără dobândă. Mai mult, cei care vor aplica pentru un card de cumpărături eMAG-Raiffeisen Bank vor primi un bonus de 100 de lei.